Archiwalna Strona Urząd Miejski w Tucznie

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij

Informacje

Widok na Kościół pw. Wniebowzięcia NMP i Zamek

Dom Architekta SARP Zamek Tuczno

Panorama Tuczna

Panorama Tuczna

Kościół pw. Wniebowzięcia NMP i Zamek

Dom Architekta SARP Zamek Tuczno

Panorama Tuczna

  • Kontakt

    Urząd Miejski w Tucznie
    ul. Wolności 6, 78-640 Tuczno
    tel. 67 259 30 35
    ePUAP: /GminaTuczno/SkrytkaESP

  • Napisz do nas

Artykuły

  • Informacja Urzędu Skarbowego

    Teraz całego PIT-a wypełni urząd, a nie podatnik

    Już od 15 marca br. składanie rocznych PIT-ów zostanie maksymalnie uproszczone. Wystarczy złożyć on-line wniosek PIT-WZ, a urząd skarbowy sam przygotuje zeznanie podatkowe na podstawie danych, które posiada. Będzie to najprostszy, najszybszy i najpewniejszy sposób rozliczenia dochodów. Emeryci i renciści przekażą 1 proc. dla OPP na nowym formularzu PIT-OP, nie muszą wypełniać odrębnego zeznania.

    Co to jest PIT-WZ

    9 marca 2017 r. Sejm uchwalił zmiany do ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Dzięki nowym przepisom 13 mln podatników, którzy składają roczny PIT, będzie mogło to zrobić w najprostszy możliwy sposób. Wystarczy przesłać do właściwego urzędu skarbowego PIT-WZ, czyli wniosek o sporządzenie zeznania podatkowego. W tym formularzu podatnik przekazuje urzędowi informacje o korzystaniu z odliczeń od podatku lub dochodu, np. z tytułu przysługującej ulgi na dzieci, wydatków na cele rehabilitacyjne, podwyższonych kosztów uzyskania przychodów czy przekazaniu 1% podatku na rzecz wybranej organizacji pożytku publicznego. Urząd skarbowy na podstawie danych z wniosku PIT-WZ oraz posiadanych informacji od pracodawców lub organów rentowych samodzielnie przygotuje zeznanie podatkowe.

    Korzyści dla podatnika

    Nowa forma rozliczenia to, jak do tej pory, najprostszy i najpewniejszy sposób rozliczenia dochodów. Oznacza oszczędność czasu i minimalizuje ryzyko popełnienia błędów w zeznaniu rocznym, które wynikają z przepisywania danych z informacji od płatników (np. z PIT-11) czy błędów rachunkowych. Samodzielne wypełnienie zeznania podatkowego i załączników, w których wykazywane są ulgi, nierzadko sprawia problemy podatnikom. Ponieważ urząd skarbowy sam wypełni zeznanie, to rozliczenie się drogą elektroniczną zajmie teraz nie więcej niż kilka minut.

    Jak złożyć PIT-WZ

    Wniosek o sporządzenie zeznania będzie można złożyć wyłącznie elektronicznie za pośrednictwem Portalu Podatkowego lub systemu e-Deklaracje, udostępnionych przez Ministerstwo Finansów. Do programu przystąpili również partnerzy zewnętrzni. Dzięki temu od 15 marca będzie można wysłać PIT-WZ również za pośrednictwem bankowości elektronicznej PKO BP, BGŻ BNP Paribas i Raiffeisen Polbank, a w przyszłości również np. spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych. Urząd w ciągu maksymalnie 5 dni prześle na podany przez podatnika adres poczty elektronicznej e-mail z linkiem do gotowego zeznania podatkowego. Zeznanie będzie można zaakceptować lub odrzucić do upływu terminu składania zeznań - w 2017 r. to 2 maja. Jeżeli podatnik w tym terminie nie podejmie żadnych czynności, jego zeznanie zostanie automatycznie zaakceptowane.

    Kiedy złożyć wniosek

    Już teraz zachęcamy do korzystania z nowej formy rozliczenia z urzędem skarbowym. Wniosek dotyczący dochodów za 2016 r., można składać między 15 marca a 18 kwietnia 2017 r.

    PIT-WZ na Portalu Podatkowym

    Już dzisiaj na Portalu Podatkowym przedstawiamy najważniejsze informacje dotyczące składania PIT-WZ (link otwiera nowe okno w innym serwisie) wraz z przydatnymi pytaniami i odpowiedziami. A już 15 marca na Portalu będzie można przesłać PIT-WZ i PIT-OP oraz wyszukać lub sprawdzić ich status.

    Do pobrania poniżej informacja poradnikowa dotyczącą Wniosku o wypełnienie PIT przez urząd skarbowy (PIT-WZ)  i Oświadczenie o przekazaniu 1% na organizacje pożytku publicznego przez emerytów i rencistów (PIT-OP).

    Zachęcamy także do odwiedzenia

    e-Deklaracje

    Wstępnie wypełnione zeznanie podatkowe - PFR

    Wniosek o wypełnienie PIT przez urząd skarbowy

    Czytaj Więcej o: Informacja Urzędu Skarbowego
  • Usługi opiekuńcze w powiecie wałeckim

    Czy jesteś osobą niesamodzielną ze względu na wiek, stan zdrowia lub niepełnosprawność, która wymaga opieki, wsparcia w wykonywaniu czynności życia codziennego? Mieszka na terenie powiatu wałeckiego? A może potrzebujesz pomocy w opiece nad chorym w domu? Zgłoś się do Nas! Pomożemy Tobie, w tych ciężkich chwilach. Fundacja Rozwoju Społeczno – Gospodarczego oferuje wsparcie dla 90 osób niesamodzielnych w powiecie wałeckim w ramach projektu „Usługi opiekuńcze w powiecie wałeckim”, który współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. W ramach projektu „Usługi opiekuńcze w powiecie wałeckim” oferujemy świadczenie usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania osób niesamodzielnych. Usługi o których mowa wykonują opiekunki, wspierane przez pracowników specjalistycznych w celu zapewnienia wsparcia merytorycznego i profesjonalnego wykonania usług. W ramach usług opiekuńczych zapewniamy, m.in.: pomoc w zaspakajaniu codziennych potrzeb życiowych, opiekę higieniczna, zapewnienie kontaktów z otoczeniem, usługi treningowe w zakresie uczenia i rozwijania umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia. W projekcie wsparcie kierowane jest do osób niesamodzielnych i osób niepełnosprawnych, których dochód nie przekracza 150% właściwego kryterium dochodowego (na osobę samotnie gospodarującą lub na osobę w rodzinie), o którym mowa w ustawie z dnia 12.03.2004 r. o pomocy społecznej. Niepełnosprawność nie jest samodzielnym kryterium naboru. Udział w oferowanych formach wsparcia całkowicie bezpłatny. Jeśli chcesz skorzystać ze wsparcia i/lub uzyskać więcej informacji – zadzwoń lub napisz: 886 468 299 lub e-mail. a.napierala@fundacjarozwoju.org

    https://fundacjarozwoju.org/projekt/uslugi-opiekuncze-w-powiecie-waleckim/

    Czytaj Więcej o: Usługi opiekuńcze w powiecie wałeckim
  • Ankieta - Strategia Rozwoju Gminy Tuczno do roku 2026

    Strategia Rozwoju Gminy Tuczno do roku 2026

    Zachęcamy do wypełnienia anonimowej ankiety dotyczącej Strategii Rozwoju Gminy Tuczno do roku 2026. Ankiety w formie wydrukowanej są dostępne w Biurze Obsług Interesanta w siedzibie Urzędu Miejskiego w Tucznie ul. Wolności 6, 78-640 Tuczno.

    Ankieta jest także dostępna do pobrania w formacie *.pdf i po wypełnieniu skan można przesłać na adres urzad@tuczno.pl lub pozostawić w Biurze Obsługi Interesanta.

    Ankieta będzie dostępna do 15 kwietnia 2017 r.

    Zachęcamy do wypełniania i przesyłania.

    Czytaj Więcej o: Ankieta - Strategia Rozwoju Gminy Tuczno do roku 2026
  • Ostrzeżenie meteorologiczne dla Polski

    OSTRZEŻENIE NUMER 178/I/2017 BURZE, BURZE Z GRADEM

    Stopień zagrożenia: 1

    Ważność: od godz. 12:00 dnia 29-03-2017 do godz. 18:00 dnia 29-03-2017

    Obszar: województwo zachodniopomorskie.

    Przebieg: Prognozuje sie występowanie burz, które mogą mieć gwałtowny charakter i przebieg, a podczas których może występować intensywny opad deszczu do 10-15 mm/m2, lokalnie drobny opad gradu oraz wiatr wiejący w porywch do 70-80 km/h.

    Czytaj Więcej o: Ostrzeżenie meteorologiczne dla Polski
  • Turnusy Rehabilitacyjne

    Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego Placówka Terenowa w Drawsku Pomorskim przesyła w załączeniu informację o turnusach rehabilitacyjnych dla dzieci i rolników dla dzieci rolników urodzone w latach 2002 – 2010.

    Wymagane dokumenty do pobrania poniżej.

    Czytaj Więcej o: Turnusy Rehabilitacyjne
  • Ruszył nabór wniosków

    Rozpoczęła się 2 edycja projektu Koszalińskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. z Koszalina, Fundacji Inicjatyw Społeczno - Gospodarczych KOMES ze Szczecina i Samorządu Województwa Zachodniopomorskiego pn. „MIKRODOTACJE, LOKALNE PRZEDSIĘWZIĘCIA - Małe Inicjatywy Lokalne edycja 2”. W dniu wczorajszym tj. 21 marca 2017 r. uruchomiono nabór wniosków.

    Wnioski należy wypełnić komputerowo biorąc pod uwagę wskazany maksymalny obszar strony, który można w tym celu wykorzystać, zapisać w formacie .pdf oraz przesłać drogą elektroniczną na adres e-mail mikrodotacje@karrsa.pl lub na adres e-mail komes2010@vp.pl wpisując w temacie wiadomości: „Wniosek aplikacyjny MIKRODOTACJE, LOKALNE PRZEDSIĘWZIĘCIA - Małe Inicjatywy Lokalne edycja 2”.

    Wnioski składa się w zależności od regulaminowego podziału powiatów. Wnioskodawcy z powiatów:
    •    stargardzki, choszczeński, pyrzycki, myśliborski, gryfiński, M. Szczecin., M. Świnoujście, goleniowski, kamieński, policki, gryficki - składają wnioski do Operatora 1 - Fundacja Inicjatyw Społeczno-Gospodarczych KOMES - na maila komes2010@vp.pl
    •    koszaliński, M. Koszalin, sławieński, kołobrzeski, białogardzki, wałecki, drawski, szczecinecki, świdwiński, łobeski - składają wnioski do Operatora 2 - Koszalińska

    Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. - na maila mikrodotacje@karrsa.pl

    Termin naboru wniosków mija 23 kwietnia br. o godz. 23:59:59.
    Wszelkich informacji o naborze udzielają animatorzy lokalni – namiary dostępne tutaj

    Szczegóły naboru i wszelka dokumentacja dostępne są tutaj i tutaj

    Wzorem ubiegłych lat, zorganizowane zostaną spotkania informacyjne dla wnioskodawców. O terminach i miejscach spotkań będziemy Państwa informować.

    Czytaj Więcej o: Ruszył nabór wniosków

Banery/Logo

Archiwalna Strona